חדלות פירעון – לעשות את זה נכון

חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא הליך משפטי המאפשר לחייב להסדיר את חובותיו ולקבל הזדמנות חדשה בחייו באמצעות שיקום כלכלי. את ההליך יש לנהל עם אסטרטגיה נכונה תוך עמידה בהוראות וליווי של עורך דין בעל ניסיון רב בתחום.

 

במיוחד בתקופה זו שהינה תקופה מורכבת עבור המשק הישראלי, יותר בתי עסק ומשקי בית מצויים בחובות ההולכים ותופחים. על מנת לכסות על חובות קיימים, רבים מהם נוטלים הלוואות מבני משפחה, חברים ואף מגורמים עברייניים, ומגיעים למצב בו החזרי ההלוואות עולים על ההכנסות. כך המערבולת הולכת ומעמיקה, ושואבת אליה גם אנשים הקרובים אל החייב. את הקריסה הזו חשוב מאוד לעצור, ואף למנוע מראש, באמצעות פנייה להליכי חדלות פירעון.

עם זאת, חשוב להדגיש כי חדלות פירעון אינה תרופת פלא, אלא הליך מורכב המחייב התנהלות מושכלת ועמידה בהוראות. מסיבה זו, בין אם ההליכים נפתחו על ידי החייב או על ידי נושיו, חשוב מאוד שילווה אותו עורך דין מנוסה, כדוגמת עו"ד יוליה קולנגייב.

חדלות פירעון – חייבים לעמוד בהוראות

הליכי חדלות פירעון מורכבים ממספר שלבים, ובהם הגשת בקשה, צו פתיחת הליכים, מינוי נאמן, איסוף מידע, הצעה לתוכנית שיקום אשר מוגשת על ידי הנאמן והממונה ודיון בה, ביצוע התוכנית תחת פיקוח הנאמן, ולבסוף מתן הפטר מחובות.

אנשים רבים סבורים שעליהם רק להגיע אל צו עיכוב ההליכים, ושבכך יסתיים העניין. מדובר בצו המקפיא את כל הליכי הגבייה כנגד החייב, מעניק לו זמן לגבש הסדר חוב או לנקוט צעדים כלכליים אחרים, ומגן על נכסיו. עם זאת, ההליכים והמחויבויות אינם מתחילים ונגמרים בצו עיכוב הליכים. הצו אינו פותר את החובות ואף עשוי להיות מבוטל בנסיבות שונות, בפרט אם החייב אינו עומד בהוראות ההליך.

אכן, בהליכי חדלות פירעון ישנה חשיבות עליונה לשמירה על ההוראות, על מנת להגיע בסופו של יום אל ההפטר המיוחל. בין היתר, יש להגיע לבירור מול הנאמן, להציג מסמכים, להגיש דוחות וכמובן גם לעמוד בתשלומים. במידה ודברים אלו אינם מבוצעים, ההליך בהחלט עשוי להתבטל.

להיכנס לחדלות פירעון בעיניים פקוחות

עבור החייב זוהי הפעם הראשונה בהליכים אלו, הכרוכים בלא מעט בירוקרטיה, החלטות ופעולות. למעשה, הוא נכנס אליהם בעיניים עצומות. לעומת זאת, עורך דין המתמחה בתחום כבר ליווה תיקים רבים ומכיר היטב את המערכת, השלבים והדרישות. ביכולתו לתכנן עוד לפני הכניסה להליכים את האסטרטגיה המתאימה, אשר תביא לקבלת ההסדר וההפטר בסופו של יום.

עורך הדין יודע כיצד לבדוק את התיק על מכלול ההיבטים שלו, כגון הכנסתו הנוכחית של החייב, פוטנציאל ההשתכרות שלו (הכנסה רעיונית), נכסיו, חובותיו ונושיו. זאת לצד ניואנסים רבים נוספים ההופכים את התיק לייחודי, ומכאן גם את האסטרטגיה וההתנהלות הנכונה לגביו, כבר למן השלבים הראשונים.

התמחות מיוחדת בהליכי חדלות פירעון

אם אתם עומדים להיכנס להליכי חדלות פירעון, תרצו שיעמוד לצידכם עורך דין בעל ניסיון רב שכבר ליווה אלפי אנשים פרטיים ובעלי עסקים. דוגמא מצוינת לכך היא עורכת הדין יוליה קולנגייב, בעלת 19 שנות ניסיון, המלווה בעצמה כל לקוח ומנהלת את התיק שלו. זאת, בניגוד למשרדים אחרים בהם השיחה הראשונית נעשית מול הבעלים, אך הליווי מבוצע למעשה על ידי מתמחה או מזכירה.

ניסיונה הרב של עו"ד קולגייב, ביחד עם הליווי המסור ללקוח, מתבטא בבניית אסטרטגיה מושכלת ויישומה בצורה אחראית ונבונה, עד לקבלת ההפטר.

לקבלת ייעוץ ראשוני וליווי בהליכי חדלות פירעון, צרו קשר עם עורכת הדין יוליה קולנגייב בטלפון 03-9416696 או בנייד 0523047373.

שתף פוסט זה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן